89 | Effect of Guaranteed Emergency Braking Rate and Gradient on Turnback Headway Time in Metro Lines | S. Boynukalın, S. Açıkbaş, M.T. Söylemez | 2021 | ELECO'21 | English |
88 | CBTC Sistemlerinde Tolere Edilebilir Seyahat Süre Artışı için Enerji Verimliliği Stratejilerinin Karşılaştırılması | S. Boynukalın, S. Açıkbaş, M.T. Söylemez | 2021 | Dergipark Demiryolu Mühendisliği Dergisi | Turkish |
87 | Rail Voltage Control by System Weakening in Electrified Railways | M. Turan Söylemez, Süleyman AÇIKBAŞ | 2020 | Transport Research Arena (TRA 2020) | English |
86 | Comparison of main energy efficiency strategies implemented in a communication based train control system | Süleyman AÇIKBAŞ, M. Turan Söylemez | 2020 | Transport Research Arena (TRA 2020) | English |
85 | Effect of Station Heights on Energy Efficiency in a Metro Line Using Regenerative Braking | M. F. Özcan, S. Açıkbaş, S. Boynukalın and M.T. Söylemez | 2019 | ELECO'19 | English |
84 | Comparison of Disturbance Resolution Between Timetable and Headway Based Regulations in CBTC: A Case Study of Marmaray | Anıl Ateş, M. Turan Söylemez, Süleyman Açıkbaş | 2019 | ELECO'19 | English |
83 | A new adaptive slip-slide control system for railway vehicles | M Çimen, Ö Ararat and M T Söylemez | 2018 | Mechanical Systems and Signal Processing | English |
82 | A Comparison of Controller Performances on the Ride Comfort of the Active Suspension System | B Şekerci, M Canevi and M T Söylemez | 2018 | 6th International Conference on Control Engineering Information Technology | English |
81 | The Effect of Controller Selection on the Regenerative Braking Energy of Railway Traction Motors | M Namazov, M Canevi and M T Söylemez | 2018 | 6th International Conference on Control Engineering Information Technology | English |
80 | Robust Control of Railway Traction System | E Dincel, H Nak, S Akkaya, M Canevi, İ Mutlu and M T Söylemez | 2018 | Joint 9th IFAC Symposium on Robust Control Design and 2nd IFAC Workshop on Linear Parameter Varying Systems | English |
79 | Robust Control of Railway Traction Electric Drive systems in Terms of Energy Efficiency” | İ Mutlu, E Dincel, M Canevi and M T Söylemez | 2018 | Transport Research Arena (TRA 2018) | English |
78 | Power Consumption Based Multi Agent Intersection Management Method” | F Hacıoğlu and M T Söylemez | 2017 | 10th International Conference on Electrical and Electronics Engineering ELECO 2017 | English |
77 | The Availability Evaluation of Fallback Signaling for CBTC System” | V Söylemez and M T Söylemez | 2017 | International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems ERUSİS 2017 | English |
76 | Automatic Control of Half Barrier Level Crossing Systems and the Risk Model” | O Kırbıyık and M T Söylemez | 2017 | International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems ERUSİS 2017 | English |
75 | Robust Velocity Estimation for Railway Vehicles | Ö Ararat and M T Söylemez | 2017 | IFAC 2017 World Congress | English |
74 | Hybrid controller approach for an autonomous ground vehicle path tracking problem | M Cibooğlu, U Karapınar and M T Söylemez | 2017 | 2017 25th Mediterranean Conference on Control and Automation (MED) | English |
73 | Event-based slip–slide control system for railway vehicles | Ö Ararat and M T Söylemez | 2016 | Journal of Vibration and Control | English |
72 | Decision Making Strategies in Fixed-Block Railway Signaling Systems: A Discrete Event Systems Approach | M S Durmuş, S Takai, M T Söylemez | 2015 | IEEJ Transactions on Electrical and Electronic Engineering | English |
71 | Automatic Generation of the Railway Interlocking Tables by Using Computer Algebra Toolbox | U Yıldırım, M S Durmuş, M T Söylemez | 2015 | International Journal of Advancements in Computing Technology | English |
70 | Demiryolu Sinyalizasyon Sistemlerinde RAMS Yönetimi: Mescid-i Selam İstasyonu için FMEA-FTA Uygulaması | İ Yakın, M S Durmuş, M T Söylemez | 2015 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı (TOK) | Turkish |
69 | Fault Diagnosis in Fixed-Block Railway Signaling Systems: A Discrete Event Systems Approach | M S Durmuş, S Takai, M T Söylemez | 2014 | IEEJ Transactions on Electrical and Electronic Engineering | English |
68 | Sabit-Blok Demiryolu Sinyalizasyon Sistemlerinde Karar Verme Yöntemleri: Ayrık Olay Sistem Yaklaşımı | M S Durmuş, S Takai and M T Söylemez | 2014 | TOK'14 | Turkish |
67 | The Application of Automation Theory to Railway Signaling Systems: The Turkish National Railway Signaling Project | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2013 | Pamukkale University Journal of Engineering Sciences (PAJES) | English |
66 | Automatic Interlocking Table Generation for Non-ideal Railway Yards | İ Mutlu, U Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez | 2013 | 1st IFAC Workshop on Advances in Control and Automation Theory for Transportation Applications (ACATTA 2013) | English |
65 | Comparison of the Parallel and Serial Architectures for N-Version Programming as Applied to Railway Interlocking Systems | O Eriş, V G Anık, U Yıldırım, M T Söylemez and S Kurtulan | 2013 | 1st IFAC Workshop on Advances in Control and Automation Theory for Transportation Applications (ACATTA 2013) | English |
64 | A UML Modelling Approach for a Railway Signalization System Simulator and SCADA System | F Mecitoğlu and M T Söylemez | 2013 | 1st IFAC Workshop on Advances in Control and Automation Theory for Transportation Applications (ACATTA 2013) | English |
63 | Raylı Sistem Sinyalizasyon Tasarımında Ayrık Olay Sistem Yaklaşımı ile Arıza Teşhisi | M S Durmuş, S Takai and M T Söylemez | 2013 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'13 | Turkish |
62 | Manyetik Askı (MAGLEV) Sisteminin Kontrolünde PID Tabanlı Yöntemler | E Dincel, U Yıldırım and M T Söylemez | 2013 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'13 | Turkish |
61 | Automatic Generation of Petri Net Supervisors for Railway Interlocking Design | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2012 | Australian Control Conference (AUCC 2012) | English |
60 | ATO İşletme Altında Enerji Verimli Sürüş: Kadıköy - Kartal Metro Hattı Uygulaması | S Açıkbaş, M T Söylemez and H Pezük | 2012 | 1. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Çalıştayı | Turkish |
59 | Interlocking System Design for ERTMS / ETCS: An Approach with Batches Petri Nets | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2012 | 11th International Workshop on Discrete Event Systems (WODES 2012) | English |
58 | Design of a Hardware and Software based Test Bed for Railway Signalization Systems | İ Mutlu, A F Ergenç, T Ovatman and M T Söylemez | 2012 | 13th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012) | English |
57 | N-version Programming for Railway Interlocking Systems: Synchronization and Voting Strategy | O Eriş, U Yıldırım, M S Durmuş, M T Söylemez and S Kurtulan | 2012 | 13th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012) | English |
56 | Automatic Interlocking Table Generation for Railway Stations using Symbolic Algebra | U Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez | 2012 | 13th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012) | English |
55 | Safety-Critical Interlocking Software Development Process for Fixed-Block Signalization Systems | M S Durmuş, U Yıldırım, O Eriş and M T Söylemez | 2012 | 13th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012) | English |
54 | Hareketli-Blok Raylı Ulaşım Sistemlerinde Tren Hız Kontrolü | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2012 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'12 | Turkish |
53 | Synchronizing Automata and Petri Net Based Controllers | M S Durmuş, U Yıldırım, O Eriş and M T Söylemez | 2011 | 7th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2011) | English |
52 | A New Test Environment for PLC Based Interlocking Systems | İ Mutlu, T Ovatman, M T Söylemez and L Gören Sümer | 2011 | International Conference on Transportation | English |
51 | A New Voting Strategy in Diverse Programming for Railway Interlocking Systems | M S Durmuş, O Eriş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2011 | International Conference on Transportation | English |
50 | The Application of Automation Theory to Railway Signalization Systems: The Case of Turkish National Railway Signalization Project | M T Söylemez, M S Durmuş, U Yıldırım, S Türk and A Sonat | 2011 | 18th IFAC World Congress | English |
49 | Application of Functional Safety on Railways Part I: Modelling and Design | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2011 | 8th Asian Control Conference (ASCC 2011) | English |
48 | Application of Functional Safety on Railways Part II: Software Development | U Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez | 2011 | 8th Asian Control Conference (ASCC 2011) | English |
47 | Functional Safety Applications on Railway Systems: Turkish National Railway Signalization Project | M T Söylemez, M S Durmuş and U Yıldırım | 2011 | 24th International Congress on Condition Monitoring and Diagnostics Engineering Management (COMADEM 2011) | English |
46 | Automated Interlocking Algorithm Generation from Interlocking Tables for Railway Signalization Systems | S Türk, A Sonat, A Kuzu, M T Söylemez, Ö Songüler and T Taralp | 2011 | International Conference on Mechatronics (ICM 2011) | English |
45 | Demiryolu Sinyalizasyonunda Farklı Programlama Tekniği ile Otomat ve Petri Ağı Tabanlı Kontrolörlerin Senkronizasyonu | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2011 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'11 | Turkish |
44 | PLC Tabanlı Demiryolu Anklaşman Sistemleri için Yeni Bir Test Ortamının Oluşturulması | T Ovatman, İ Mutlu, M T Söylemez and L Gören Sümer | 2011 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'11 | Turkish |
43 | Demiryolu Sinyalizasyon Sistemleri için Otomatik Anklaşman Tablosu Oluşturulması | U Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez | 2011 | Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi (EUSİS 2011) | Turkish |
42 | Demiryolu Sinyalizasyon Tasarımında Fonksiyonel Güvenlik ve Ayrık Olay Sistem Yaklaşımı | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2011 | Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi (EUSİS 2011) | Turkish |
41 | Kadıköy-Kartal Metro Hattı Cer Gücü Besleme Sistemi Yeterlilik Değerlendirmesi | S Açıkbaş, M T Söylemez and H Pezük | 2011 | Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi (EUSİS 2011) | Turkish |
40 | Optimization of Coasting Points in a Mass Rail Transit System | S Açıkbaş, A Kaypmaz and M T Söylemez | 2010 | İTÜ Dergisi | English |
39 | Fail-Safe Signalization and Interlocking Design for a Railway Yard: An Automation Petri Net Approach | U Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez | 2010 | The 7th International Symposium on Intelligent and Manufacturing Systems Progress in Inteligent Technologies for Society | English |
38 | Signalization and Interlocking Design for a Railway Yard: A Supervisory Control Approach by Enabling Arcs | M S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez | 2010 | The 7th International Symposium on Intelligent and Manufacturing Systems Progress in Inteligent Technologies for Society | English |
37 | Fail-Safe Signalization Design for a Railway Yard: A Level Crossing Case | M S Durmuş, U Yıldırım, A Kurşun and M T Söylemez | 2010 | 10th International Workshop on Discrete Event Systems (WODES 2010) | English |
36 | Supervisory Control Approach by Inhibitor Arcs for Signalization and Interlocking Design of a Railway Yard | M S Durmuş, K Akın and M T Söylemez | 2010 | International Symposium on INnovations in Intelligent SysTems and Applications (INISTA 2010) | English |
35 | The Effects of Traction Effort Characteristics of Vehicles on the Performance and Energy Efficiency of DC Supplied Metro Lines | M T Söylemez and S Açıkbaş | 2010 | Railway Traction Systems (RTS 2010) | English |
34 | The Effects of No-Load Voltage Level of Traction Power Supplies on Energy Consumption of a Mass Rail Transit System | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2010 | Railway Traction Systems (RTS 2010) | English |
33 | Raylı Ulaşım Sinyalizasyon Sistemleri için Anklaşman Tablosundan Otomatik Anklaşman Algoritması Üreteci | S Türk, A Sonat, A Kuzu, M T Söylemez and Ö Songüler | 2010 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10 | Turkish |
32 | Petri Ağları Kullanılarak Demiryolu Sinyalizasyonu için Genel Algoritma Oluşturulması | B Birol and M T Söylemez | 2010 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10 | Turkish |
31 | Demiryolu Hemzemin Geçitleri için Hatada-Güvenli Sinyalizasyon ve Anklaşman Tasarımı | U Yıldırım, M S Durmuş, A Kurşun and M T Söylemez | 2010 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10 | Turkish |
30 | Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi Bileşenlerinin Otomasyon Petri Ağları ile Modellenmesi ve PLC ile Gerçeklenmesi | K Akın, M S Durmuş and M T Söylemez | 2010 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10 | Turkish |
29 | Coloured Automation Petri Nets Based Interlocking and Signalization Design | M S Durmuş, M T Söylemez and E Avşaroğulları | 2009 | The 6th IFAC International Workshop on Knowledge and Technology Transfer in/to Developing Countries DECOM | English |
28 | Railway Signalization and Interlocking Design via Automation Petri Nets | M S Durmuş and M T Söylemez | 2009 | 7th Asian Control Conference (ASCC'09) | English |
27 | Automation Petri Net Based Railway Interlocking and Signalization Design | M S Durmuş and M T Söylemez | 2009 | International Symposium on INnovations in Intelligent SysTems and Applications (INISTA 2009) | English |
26 | Petri Ağları ile Demiryolu Makas Bölgelerinin Anklaşman ve Sinyalizasyon Tasarımı | S Saygın, İ Yakın, M S Durmuş and M T Söylemez | 2009 | Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'09 | Turkish |
25 | Çok Hatlı Çok Araçlı Raylı Sistemlerde Enerji Tasarrufuna Yönelik Sürüş Kontrolü, Doktora Tezi, İTÜ | S Açıkbaş | 2008 | İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | Turkish |
24 | Coasting Point Optimization for Mass Rail Transit Lines using Artificial Neural Networks and Genetic Algorithms | S Açıkbaş and M. T. Söylemez | 2008 | IET Electric Power Applications | English |
23 | Effects of Changing Gradients on Coasting Point Optimization | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2008 | 2nd International Railway Symposium | English |
22 | Petri Ağları ile Demiryolu Anklaşman ve Sinyalizasyon Tasarımı | M S Durmuş and M T Söylemez | 2008 | ELECO'08 | Turkish |
21 | Energy Wise Driving of a Mass Transit Train | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2007 | 5th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2007) | English |
20 | Parameters affecting braking energy recuperation rate in DC rail transit | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2007 | ASME/IEEE Joint Rail Conference (JRC 2007) | English |
19 | Raylı Toplu Taşımada Enerji Tüketim Değerine Etki Eden Bazı Parametrelerin İncelenmesi | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2007 | I. Enerji Verimliliği ve Kalitesi Sempozyumu (EVK 2007) | Turkish |
18 | Raylı Sistemlerde Enerji Verimli Sürüş ve Frenleme Enerjisinin Geri Kazanılması | S Açıkbaş, A Alataş | 2006 | Dünya Enerji Konseyi Türk Milli Komitesi, Türkiye 10. Enerji Kongresi | Turkish |
17 | Şehiriçi Raylı Ulaşımda Gerilim Seviyeleri ve Enerji İletim Sistemleri | S Alkaşı, S Açıkbaş | 2006 | Uluslararası Demiryolu Sempozyumu | Turkish |
16 | Energy Efficiency Strategies in Istanbul Mass Rail Transit System | S Açıkbaş | 2006 | International Railway Symposium | English |
15 | Controlling Rail Potential of DC Supplied Rail Traction Systems | M T Söylemez, S Açıkbaş and A Kaypmaz | 2006 | Turkish Journal of Electrical Engineering & Computer Sciences | English |
14 | DC Beslemeli Raylı Ulaşım Sistemlerinin Simülasyonunda Hat Gerilimi Düşümlerinin Etkileri | M T Söylemez | 2006 | Uluslararası Demiryolu Sempozyumu (International Railway Symposium) | Turkish |
13 | Raylı Sistemlerde Emniyet Standartları ve Makas Otomasyon Sistemine Uygulaması | F Gündoğdu, S Açıkbaş | 2005 | Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal Kongresi | Turkish |
12 | Raylı Toplu Taşımda Sinyalizasyon Sistemleri | H Söyler, S Açıkbaş | 2005 | Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal Kongresi | Turkish |
11 | Controlling Rail Potential on DC Supplied Rail Traction Systems | M T Söylemez, S Açıkbaş and A Kaypmaz | 2005 | 4th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2005) | English |
10 | Catenary System Paralleling and its Effect on Power Consumption and Regenerated Energy Recuperation | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2005 | 4th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2005) | English |
9 | Comparison of Stray Currents and Rail Voltage Profiles between 750 VDC And 1500 VDC Power Supply Systems Using Simulation | M T Söylemez and S Açıkbaş | 2005 | IEE Int. Conf. on Railway Engineering (ICRE'05) | English |
8 | Upgrading the Rolling Stock – Its Effects on the Traction Power Supply System | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2005 | IEE Int. Conf. on Railway Engineering (ICRE'05) | English |
7 | DC Beslemeli Raylı Ulaşım Sistemlerinin Simülasyonu | M T Söylemez and S Açıkbaş | 2005 | Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal Kongresi | Turkish |
6 | Şehiriçi Raylı Ulaşım Sistemlerinde Ray Gerilimi ve Sıznıtı Akımı Problemleri | K Çolak, S Açıkbaş and M T Söylemez | 2005 | Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal Kongresi | Turkish |
5 | Raylı Sistemlerde Enerji Verimliliği ve Katener Sistemlerinin Paralellenmesi | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2005 | I. Enerji Verimliliği ve Kalitesi Sempozyumu (EVK 2005) | Turkish |
4 | Multi-train Simulation of DC Rail Traction Power Systems with Regenerative Braking | M T Söylemez and S Açıkbaş | 2004 | Int. Conf. on Comp. Aided Design | English |
3 | Energy loss comparison between 750 VDC and 1500 VDC power supply systems using rail power simulation | S Açıkbaş and M T Söylemez | 2004 | Int. Conf. on Comp. Aided Design | English |
2 | Demiryolları Elektrik Kaynağının Stokastik İncelenmesi için bir Metod | S Açıkbaş | 1997 | 2. Ulusal Demiryolu Kongresi | Turkish |
1 | A method for stochastic assessment of railway electricity supply, MSc. Dissertation, UMIST, Manchester, England. | S Açıkbaş | 1994 | University of anchester Institute of Science and Technology | English |