hisimLogo
High Quality Rail Systems Engineering Solutions
NoTitleAuthorsYearPublished WhereLanguage
89Effect of Guaranteed Emergency Braking Rate and Gradient on Turnback Headway Time in Metro LinesS. Boynukalın, S. Açıkbaş, M.T. Söylemez2021ELECO'21English
88CBTC Sistemlerinde Tolere Edilebilir Seyahat Süre Artışı için Enerji Verimliliği Stratejilerinin KarşılaştırılmasıS. Boynukalın, S. Açıkbaş, M.T. Söylemez2021Dergipark Demiryolu Mühendisliği DergisiTurkish
87Rail Voltage Control by System Weakening in Electrified RailwaysM. Turan Söylemez, Süleyman AÇIKBAŞ2020Transport Research Arena (TRA 2020)English
86Comparison of main energy efficiency strategies implemented in a communication based train control systemSüleyman AÇIKBAŞ, M. Turan Söylemez2020Transport Research Arena (TRA 2020)English
85Effect of Station Heights on Energy Efficiency in a Metro Line Using Regenerative BrakingM. F. Özcan, S. Açıkbaş, S. Boynukalın and M.T. Söylemez2019ELECO'19English
84Comparison of Disturbance Resolution Between Timetable and Headway Based Regulations in CBTC: A Case Study of MarmarayAnıl Ateş, M. Turan Söylemez, Süleyman Açıkbaş2019ELECO'19English
83A new adaptive slip-slide control system for railway vehiclesM Çimen, Ö Ararat and M T Söylemez 2018Mechanical Systems and Signal ProcessingEnglish
82A Comparison of Controller Performances on the Ride Comfort of the Active Suspension SystemB Şekerci, M Canevi and M T Söylemez 20186th International Conference on Control Engineering Information TechnologyEnglish
81The Effect of Controller Selection on the Regenerative Braking Energy of Railway Traction MotorsM Namazov, M Canevi and M T Söylemez 20186th International Conference on Control Engineering Information TechnologyEnglish
80Robust Control of Railway Traction SystemE Dincel, H Nak, S Akkaya, M Canevi, İ Mutlu and M T Söylemez 2018Joint 9th IFAC Symposium on Robust Control Design and 2nd IFAC Workshop on Linear Parameter Varying SystemsEnglish
79Robust Control of Railway Traction Electric Drive systems in Terms of Energy Efficiency”İ Mutlu, E Dincel, M Canevi and M T Söylemez 2018Transport Research Arena (TRA 2018)English
78Power Consumption Based Multi Agent Intersection Management Method”F Hacıoğlu and M T Söylemez201710th International Conference on Electrical and Electronics Engineering ELECO 2017English
77The Availability Evaluation of Fallback Signaling for CBTC System”V Söylemez and M T Söylemez2017International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems ERUSİS 2017English
76Automatic Control of Half Barrier Level Crossing Systems and the Risk Model”O Kırbıyık and M T Söylemez2017International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems ERUSİS 2017English
75Robust Velocity Estimation for Railway VehiclesÖ Ararat and M T Söylemez2017IFAC 2017 World CongressEnglish
74Hybrid controller approach for an autonomous ground vehicle path tracking problemM Cibooğlu, U Karapınar and M T Söylemez 20172017 25th Mediterranean Conference on Control and Automation (MED)English
73Event-based slip–slide control system for railway vehiclesÖ Ararat and M T Söylemez2016Journal of Vibration and ControlEnglish
72Decision Making Strategies in Fixed-Block Railway Signaling Systems: A Discrete Event Systems ApproachM S Durmuş, S Takai, M T Söylemez 2015IEEJ Transactions on Electrical and Electronic EngineeringEnglish
71Automatic Generation of the Railway Interlocking Tables by Using Computer Algebra ToolboxU Yıldırım, M S Durmuş, M T Söylemez 2015International Journal of Advancements in Computing TechnologyEnglish
70Demiryolu Sinyalizasyon Sistemlerinde RAMS Yönetimi: Mescid-i Selam İstasyonu için FMEA-FTA Uygulamasıİ Yakın, M S Durmuş, M T Söylemez 2015Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı (TOK)Turkish
69Fault Diagnosis in Fixed-Block Railway Signaling Systems: A Discrete Event Systems ApproachM S Durmuş, S Takai, M T Söylemez 2014IEEJ Transactions on Electrical and Electronic EngineeringEnglish
68Sabit-Blok Demiryolu Sinyalizasyon Sistemlerinde Karar Verme Yöntemleri: Ayrık Olay Sistem YaklaşımıM S Durmuş, S Takai and M T Söylemez 2014TOK'14Turkish
67The Application of Automation Theory to Railway Signaling Systems: The Turkish National Railway Signaling ProjectM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 2013Pamukkale University Journal of Engineering Sciences (PAJES)English
66Automatic Interlocking Table Generation for Non-ideal Railway Yardsİ Mutlu, U Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez 20131st IFAC Workshop on Advances in Control and Automation Theory for Transportation Applications (ACATTA 2013)English
65Comparison of the Parallel and Serial Architectures for N-Version Programming as Applied to Railway Interlocking SystemsO Eriş, V G Anık, U Yıldırım, M T Söylemez and S Kurtulan 20131st IFAC Workshop on Advances in Control and Automation Theory for Transportation Applications (ACATTA 2013)English
64A UML Modelling Approach for a Railway Signalization System Simulator and SCADA SystemF Mecitoğlu and M T Söylemez20131st IFAC Workshop on Advances in Control and Automation Theory for Transportation Applications (ACATTA 2013)English
63Raylı Sistem Sinyalizasyon Tasarımında Ayrık Olay Sistem Yaklaşımı ile Arıza TeşhisiM S Durmuş, S Takai and M T Söylemez 2013Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'13Turkish
62Manyetik Askı (MAGLEV) Sisteminin Kontrolünde PID Tabanlı YöntemlerE Dincel, U Yıldırım and M T Söylemez 2013Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'13Turkish
61Automatic Generation of Petri Net Supervisors for Railway Interlocking DesignM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 2012Australian Control Conference (AUCC 2012)English
60ATO İşletme Altında Enerji Verimli Sürüş: Kadıköy - Kartal Metro Hattı UygulamasıS Açıkbaş, M T Söylemez and H Pezük 20121. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği ÇalıştayıTurkish
59Interlocking System Design for ERTMS / ETCS: An Approach with Batches Petri NetsM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 201211th International Workshop on Discrete Event Systems (WODES 2012)English
58Design of a Hardware and Software based Test Bed for Railway Signalization Systemsİ Mutlu, A F Ergenç, T Ovatman and M T Söylemez 201213th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012)English
57N-version Programming for Railway Interlocking Systems: Synchronization and Voting StrategyO Eriş, U Yıldırım, M S Durmuş, M T Söylemez and S Kurtulan 201213th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012)English
56Automatic Interlocking Table Generation for Railway Stations using Symbolic AlgebraU Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez 201213th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012)English
55Safety-Critical Interlocking Software Development Process for Fixed-Block Signalization SystemsM S Durmuş, U Yıldırım, O Eriş and M T Söylemez 201213th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems (CTS 2012)English
54Hareketli-Blok Raylı Ulaşım Sistemlerinde Tren Hız KontrolüM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 2012Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'12Turkish
53Synchronizing Automata and Petri Net Based ControllersM S Durmuş, U Yıldırım, O Eriş and M T Söylemez 20117th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2011)English
52A New Test Environment for PLC Based Interlocking Systemsİ Mutlu, T Ovatman, M T Söylemez and L Gören Sümer 2011International Conference on TransportationEnglish
51A New Voting Strategy in Diverse Programming for Railway Interlocking SystemsM S Durmuş, O Eriş, U Yıldırım and M T Söylemez 2011International Conference on TransportationEnglish
50The Application of Automation Theory to Railway Signalization Systems: The Case of Turkish National Railway Signalization ProjectM T Söylemez, M S Durmuş, U Yıldırım, S Türk and A Sonat 201118th IFAC World CongressEnglish
49Application of Functional Safety on Railways Part I: Modelling and DesignM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 20118th Asian Control Conference (ASCC 2011)English
48Application of Functional Safety on Railways Part II: Software DevelopmentU Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez 20118th Asian Control Conference (ASCC 2011)English
47Functional Safety Applications on Railway Systems: Turkish National Railway Signalization ProjectM T Söylemez, M S Durmuş and U Yıldırım 201124th International Congress on Condition Monitoring and Diagnostics Engineering Management (COMADEM 2011)English
46Automated Interlocking Algorithm Generation from Interlocking Tables for Railway Signalization SystemsS Türk, A Sonat, A Kuzu, M T Söylemez, Ö Songüler and T Taralp 2011International Conference on Mechatronics (ICM 2011)English
45Demiryolu Sinyalizasyonunda Farklı Programlama Tekniği ile Otomat ve Petri Ağı Tabanlı Kontrolörlerin SenkronizasyonuM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 2011Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'11Turkish
44PLC Tabanlı Demiryolu Anklaşman Sistemleri için Yeni Bir Test Ortamının OluşturulmasıT Ovatman, İ Mutlu, M T Söylemez and L Gören Sümer 2011Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'11Turkish
43Demiryolu Sinyalizasyon Sistemleri için Otomatik Anklaşman Tablosu OluşturulmasıU Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez 2011Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi (EUSİS 2011)Turkish
42Demiryolu Sinyalizasyon Tasarımında Fonksiyonel Güvenlik ve Ayrık Olay Sistem YaklaşımıM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 2011Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi (EUSİS 2011)Turkish
41Kadıköy-Kartal Metro Hattı Cer Gücü Besleme Sistemi Yeterlilik DeğerlendirmesiS Açıkbaş, M T Söylemez and H Pezük 2011Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi (EUSİS 2011)Turkish
40Optimization of Coasting Points in a Mass Rail Transit SystemS Açıkbaş, A Kaypmaz and M T Söylemez 2010İTÜ DergisiEnglish
39Fail-Safe Signalization and Interlocking Design for a Railway Yard: An Automation Petri Net ApproachU Yıldırım, M S Durmuş and M T Söylemez 2010The 7th International Symposium on Intelligent and Manufacturing Systems Progress in Inteligent Technologies for SocietyEnglish
38Signalization and Interlocking Design for a Railway Yard: A Supervisory Control Approach by Enabling ArcsM S Durmuş, U Yıldırım and M T Söylemez 2010The 7th International Symposium on Intelligent and Manufacturing Systems Progress in Inteligent Technologies for SocietyEnglish
37Fail-Safe Signalization Design for a Railway Yard: A Level Crossing CaseM S Durmuş, U Yıldırım, A Kurşun and M T Söylemez 201010th International Workshop on Discrete Event Systems (WODES 2010)English
36Supervisory Control Approach by Inhibitor Arcs for Signalization and Interlocking Design of a Railway YardM S Durmuş, K Akın and M T Söylemez 2010International Symposium on INnovations in Intelligent SysTems and Applications (INISTA 2010)English
35The Effects of Traction Effort Characteristics of Vehicles on the Performance and Energy Efficiency of DC Supplied Metro LinesM T Söylemez and S Açıkbaş2010Railway Traction Systems (RTS 2010)English
34The Effects of No-Load Voltage Level of Traction Power Supplies on Energy Consumption of a Mass Rail Transit SystemS Açıkbaş and M T Söylemez2010Railway Traction Systems (RTS 2010)English
33Raylı Ulaşım Sinyalizasyon Sistemleri için Anklaşman Tablosundan Otomatik Anklaşman Algoritması ÜreteciS Türk, A Sonat, A Kuzu, M T Söylemez and Ö Songüler 2010Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10Turkish
32Petri Ağları Kullanılarak Demiryolu Sinyalizasyonu için Genel Algoritma OluşturulmasıB Birol and M T Söylemez2010Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10Turkish
31Demiryolu Hemzemin Geçitleri için Hatada-Güvenli Sinyalizasyon ve Anklaşman TasarımıU Yıldırım, M S Durmuş, A Kurşun and M T Söylemez 2010Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10Turkish
30Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi Bileşenlerinin Otomasyon Petri Ağları ile Modellenmesi ve PLC ile GerçeklenmesiK Akın, M S Durmuş and M T Söylemez 2010Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'10Turkish
29Coloured Automation Petri Nets Based Interlocking and Signalization DesignM S Durmuş, M T Söylemez and E Avşaroğulları 2009The 6th IFAC International Workshop on Knowledge and Technology Transfer in/to Developing Countries DECOMEnglish
28Railway Signalization and Interlocking Design via Automation Petri NetsM S Durmuş and M T Söylemez20097th Asian Control Conference (ASCC'09)English
27Automation Petri Net Based Railway Interlocking and Signalization DesignM S Durmuş and M T Söylemez2009International Symposium on INnovations in Intelligent SysTems and Applications (INISTA 2009)English
26Petri Ağları ile Demiryolu Makas Bölgelerinin Anklaşman ve Sinyalizasyon TasarımıS Saygın, İ Yakın, M S Durmuş and M T Söylemez 2009Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı TOK'09Turkish
25Çok Hatlı Çok Araçlı Raylı Sistemlerde Enerji Tasarrufuna Yönelik Sürüş Kontrolü, Doktora Tezi, İTÜS Açıkbaş2008İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri EnstitüsüTurkish
24Coasting Point Optimization for Mass Rail Transit Lines using Artificial Neural Networks and Genetic AlgorithmsS Açıkbaş and M. T. Söylemez2008IET Electric Power ApplicationsEnglish
23Effects of Changing Gradients on Coasting Point OptimizationS Açıkbaş and M T Söylemez20082nd International Railway SymposiumEnglish
22Petri Ağları ile Demiryolu Anklaşman ve Sinyalizasyon TasarımıM S Durmuş and M T Söylemez2008ELECO'08Turkish
21Energy Wise Driving of a Mass Transit TrainS Açıkbaş and M T Söylemez20075th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2007)English
20Parameters affecting braking energy recuperation rate in DC rail transitS Açıkbaş and M T Söylemez2007ASME/IEEE Joint Rail Conference (JRC 2007)English
19Raylı Toplu Taşımada Enerji Tüketim Değerine Etki Eden Bazı Parametrelerin İncelenmesiS Açıkbaş and M T Söylemez2007I. Enerji Verimliliği ve Kalitesi Sempozyumu (EVK 2007)Turkish
18Raylı Sistemlerde Enerji Verimli Sürüş ve Frenleme Enerjisinin Geri KazanılmasıS Açıkbaş, A Alataş2006Dünya Enerji Konseyi Türk Milli Komitesi, Türkiye 10. Enerji KongresiTurkish
17Şehiriçi Raylı Ulaşımda Gerilim Seviyeleri ve Enerji İletim SistemleriS Alkaşı, S Açıkbaş2006Uluslararası Demiryolu SempozyumuTurkish
16Energy Efficiency Strategies in Istanbul Mass Rail Transit SystemS Açıkbaş2006International Railway SymposiumEnglish
15Controlling Rail Potential of DC Supplied Rail Traction SystemsM T Söylemez, S Açıkbaş and A Kaypmaz 2006Turkish Journal of Electrical Engineering & Computer SciencesEnglish
14DC Beslemeli Raylı Ulaşım Sistemlerinin Simülasyonunda Hat Gerilimi Düşümlerinin EtkileriM T Söylemez2006Uluslararası Demiryolu Sempozyumu (International Railway Symposium)Turkish
13Raylı Sistemlerde Emniyet Standartları ve Makas Otomasyon Sistemine UygulamasıF Gündoğdu, S Açıkbaş2005Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal KongresiTurkish
12Raylı Toplu Taşımda Sinyalizasyon SistemleriH Söyler, S Açıkbaş2005Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal KongresiTurkish
11Controlling Rail Potential on DC Supplied Rail Traction SystemsM T Söylemez, S Açıkbaş and A Kaypmaz 20054th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2005)English
10Catenary System Paralleling and its Effect on Power Consumption and Regenerated Energy RecuperationS Açıkbaş and M T Söylemez20054th International Conference on Electrical and Electronics Engineering (ELECO 2005)English
9Comparison of Stray Currents and Rail Voltage Profiles between 750 VDC And 1500 VDC Power Supply Systems Using SimulationM T Söylemez and S Açıkbaş2005IEE Int. Conf. on Railway Engineering (ICRE'05)English
8Upgrading the Rolling Stock – Its Effects on the Traction Power Supply SystemS Açıkbaş and M T Söylemez2005IEE Int. Conf. on Railway Engineering (ICRE'05)English
7DC Beslemeli Raylı Ulaşım Sistemlerinin SimülasyonuM T Söylemez and S Açıkbaş2005Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal KongresiTurkish
6Şehiriçi Raylı Ulaşım Sistemlerinde Ray Gerilimi ve Sıznıtı Akımı ProblemleriK Çolak, S Açıkbaş and M T Söylemez 2005Elektrik – Elektronik – Bilgisayar Mühendisliği 11. Ulusal KongresiTurkish
5Raylı Sistemlerde Enerji Verimliliği ve Katener Sistemlerinin ParalellenmesiS Açıkbaş and M T Söylemez2005I. Enerji Verimliliği ve Kalitesi Sempozyumu (EVK 2005)Turkish
4Multi-train Simulation of DC Rail Traction Power Systems with Regenerative BrakingM T Söylemez and S Açıkbaş2004Int. Conf. on Comp. Aided DesignEnglish
3Energy loss comparison between 750 VDC and 1500 VDC power supply systems using rail power simulationS Açıkbaş and M T Söylemez2004Int. Conf. on Comp. Aided DesignEnglish
2Demiryolları Elektrik Kaynağının Stokastik İncelenmesi için bir MetodS Açıkbaş19972. Ulusal Demiryolu KongresiTurkish
1A method for stochastic assessment of railway electricity supply, MSc. Dissertation, UMIST, Manchester, England.S Açıkbaş1994University of anchester Institute of Science and TechnologyEnglish
[/table]

HI-SIM | Hi-SimuX | Rail Simulation Suite | Traction Power | Train Operations

Practical & Powerful Simulator | Superior Consultancy Services for Rail Systems

HI-SIM Technology Engineering Industry and Trade Limited Corporation

www.hisim.com.tr
Address: Reşitpaşa Mah. Katar Cad. İTÜ Arı Teknokent 3 Sit. No:4/B105 34469 Sarıyer – Istanbul
E-Mail: info@hisim.com.tr