• Reşitpaşa Mah. Katar Cad. İTÜ Arı Teknokent 3 Sit. No:4/B110 34469 Sarıyer – Istanbul

REGENERATİF FRENLEME ENERJİSİ GERİ KAZANIMI

Regeneratif frenleme sistemi günümüzde standart bir uygulama haline gelmiştir. Frenleme yapan trenlerde regenere edilen enerjinin büyük bir kısmı hattaki diğer trenler tarafından kullanılmakta, kalan kısmı ise frenleme resistörlerinde yakılmaktadır. Yakılan bu enerji miktarının doğru şekilde hesaplanabilmesi, bunun değerlendirilmesi için yapılacak ilave sistem (inverter) maliyetlerinin değerlendirilmesi açısından büyük önem arz etmektedir.

Cer gücü sisteminin ve araç karakteristiklerinin regenere edilen enerjinin kullanılan kısmının arttırılmasını sağlayacak şekilde optimize edilmesi nasıl sağlanacaktır? SimuX yazılımının gelişmiş algoritmaları ile bu gerçekleştirilebilmektedir.

Aşağıda verilen grafiklerde tüm hat boyunca kullanılmayan, dirençlerde yakılan toplam enerji miktarı, bir trenin ürettiği, sistem tarafından kullanılan ve dirençlerde yakılan enerji verilmiştir. Son grafik hız sınırına uygun şekilde yokuş aşağı inen bir trenin ürettiği regenere güç, bunun yakılan kısmı ve kendi yardımcı güç sistemi ve diğer trenler tarafından kullanılan kısımları ayrı ayrı verilmiştir.